Neem aan een muzikaal optreden.Door je best te doen om het publiek te bekoren.En geef je zelf er voor. En dan hopen dat zij het waarderen.Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker swingen en zorgen dat je het publiek meekrijgt. Een vooraf bepaalde liedlijst is vaak ook wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door zelfverzekerd over te komen en door heel veel plezier te hebben met je eigen optreden, dan draag je dit ook op je publiek over! Oftewel, doe heel enthousiast dan is je publiek dat ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door goed over te komen bij je publiek.
Ongeacht of je nu optreedt in de muziek (de rubriek waar jij je vraag hebt gesteld) of ergens anders zoals bijvoorbeeld een presentatie of een toneelvoorstelling, het draait allemaal om het publiek. En dit publiek kan live aanwezig zijn, maar ook bijvoorbeeld thuis zitten.
Bedenk eens hoe het zou zijn als jij in het publiek zou zitten en zou kunnen kijken naar jouw optreden. Wat vind jij dan belangrijk als kijker/luisteraar? In de muziek is dat naast goed spelen/zingen (zuiver) ook hoe je eruit ziet, of je er een show van maakt. Maar bijna altijd is het belangrijkste om enige vorm van interactie te hebben met het publiek, zodat ze betrokken zijn bij het optreden en het gevoel hebben er echt deel van uit te maken. Dit kan eenvoudig met oogcontact, maar ook via het laten meezingen of armen zwaaien of wellicht zelfs verzoeknummers. Mensen moeten geroerd raken. Dit kan zowel een traantje wegpinken zijn bij een klassiek concert of een emotioneel musical nummer als dat ze uitbundig gaan meedansen/hossen bij een vrolijk uptempo nummer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je moet zingen heel energiek doen en het publiek laten meezingen bijvoorbeeld, jij:yea yea yehe, nu jullie! Publiek:yea yea yehe jij: ik hoor jullie niet! Of dat kan harder!.
Je kan ook zeggen zijn jullie er klaar voor, publiek: jeee jij: zijn jullie er klaar voor! :publiek:jeeee jij: here we go! En dan begint de muziek weet j. Maak ze entousiast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doen, durven en veel oefenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O1) Zorg dat je goed gerepeteerd hebt.
O2) Kies voornamelijk een goede muziek wat bij je pas
O3) Spontaniteit moet en hoort erbij
O4) Zorg dat de mensen uit hun dak gaan, dus door: een sterk begin te maken en de rest ook sterk maken maar ook weer niet té.
O5) Kijk naar de publiek
06) Ga niet denken wat de tekst is.. Als je het vergeet, verzint er gewoon wat :p Die vergeten ze heus wel weer denk ik xD
O7) Verder heb ik geen idee :DD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk naar je publiek.
Zorg dat je contact met ze hebt.
Een knipoogje hier en daar kan geen kwaad.
Spoor aan (als het kan) om mee te zingen.
Geef handen aan het publiek
Houd je in pauzes niet afzijdig maar ga naar je toehoorders(kijkers)
Zij zijn het die jou optreden tot een succes kunnen maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon keihard lol hebben op dat podium, maximaal genieten en dat ook laten zien. Uiteraard moet je muzikaal wel sterk overkomen, maar enthousiasme werkt aanstekelijk. Maak hier gebruik van, want je eigen plezier verdubbelt ook op deze manier.

Rock on!