Hoe kan ik aan mijn vrienden vragen of ze homo zijn, zonder dat het een ruzie wordt?

Ik ben een vrouw, en ik heb 2 vrienden en ik vermoed dat ze homo's zijn. Alles valt dan op zijn plaats. Daarom had een van hen mij gedumpt zonder reden (dat dacht ik). En ze gaan ook opvallend met elkaar om. Hoe kan ik dat vragen zonder dat het op een ruzie uitdraait?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Powergen
12 jaar geleden
Waarom zou jij dat moeten weten? Als zij het echt zo zouden zijn laten ze je dat echt wel weten. Laat hun het doen, zij moeten het doen en zij moeten er dus klaar voor zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat maakt het uit. Je bent gedumpt ga door met je eigen leven. Als ze echt homo zijn komen z er zelf wel binnenkort voor uit en zo niet dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je niet gewoon jaloers?
Amadea
12 jaar geleden
Hoe kan jij iemand die jou *gedumpt* heeft benoemen als vriend? Meestal wordt dan de benaming "ex" gebruikt...
Ritsuka
12 jaar geleden
laat die mensen toch zijn, waarom wil je het per se weten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze hoeft het niet te weten want voor de vraagsteller staat het zo te lezen al vast. 'daarom' is ze gedumpt door een van hen, en alles viel al op zijn plaats. wat voor mij een aanwijzing is: de vraag staat niet bij familie en relatie, maar seksualiteit.....

Het beste antwoord

Het zijn je vrienden, dan kun je het toch gewoon vragen? En mochten ze echt kwaad worden dan zou ik dat vreemd vinden. Zo'n rare vraag is het niet, als je hem vriendelijk stelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gewoon vragen. Als hij ja zegt is hij het en als ie nee zegt is ie het niet. Ik zie geen reden voor ruzie. Het is toch gewoon een normale vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed begrijp, heb je een vriendje gehad, dat het heeft uitgemaakt. Daarna merk je dat deze jongen omgaat met een andere vriend van jou.

Als ik jou was, zou ik mezelf 2 vragen stellen:
1: Ben ik werkelijk geiinteresseerd in het gevoelsleven van deze 2 jongens, of probeer ik mijn blamage (gedumpt worden) goed te praten?
2: Gaat het mij werkelijk iets aan, wat andere mensen voor elkaar voelen? Waarom zou ik moeten weten of iemand valt op een andere man?

Kortom: Ga eens bij jezelf na hoe belangrijk het is dat jij dit soort vragen aan anderen stelt. Wellicht is het handiger en menselijker om je niet te bemoeien met andermans gevoelsleven tenzij de ander dit met jou wil delen.

Daarnaast: Je hebt het over 'vrienden':

Als een vriend werkelijk een vriend is, dan komt er vanzelf een moment waarop hij zoiets intiems als homoseksualitet met jou wil delen.
Doet hij dit niet, dan zegt dit iets over jullie relatie: Blijkbaar ben je niet zo goed bevriend als jij denkt.
Ook dan is het beter om de zaak te laten rusten.
Het gaat jou ten slotte verder niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
punt 1 vind ik een hele goeie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spijker op de kop
+-je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja. Alles en iedereen noemt elkaar tegenwoordig maar vriend. Dat woord is erg gedevalueerd. Plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Punt 1 is ijzersterk. De rest van je betoog trouwens ook. Dikke +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd top antwoord ... ik had het zelf niet (veel) beter kunnen zeggen :)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice!!! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is waar kaziz ik kan niet slapen als iemand mij in onzekerheid laat om wat voor reden ook vandaar dat ik deze vraag stel
Even een verhaal uit het werkelijke leven. Mijn man vroeg ooit aan een jongere collega, waar wij op bezoek waren: En Karel (heet ie niet hoor), hoe is het met het liefdesleven?
Waarop Karel vertelde dat hij verliefd was. Ik vroeg: O ja, ken ik haar? Hij: mag het ook een man zijn?

Dus je mag gerust aan jonge mensen vragen of ze gelukkig zijn in hun liefdesleven. Je wordt er vanzelf wijzer door.

Maar waarschijnlijk voel je het goed aan. En zijn ze allebei
homo en voelen zich veilig bij jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo kan het idd, maar iemand moet zich natuurlijk veilig genoeg voelen om zoiets even te vertellen, of zeker genoeg van zichzelf zijn (accepteren, aanvaarden, dus het uit de kast kunnen/durven komen) m.i. is het wel een verschil of iemand dit puur uit interesse vraag (zoals je man) dan een relatie wil analyseren (geval van de vraagsteller die het bovendien voor haarzelf al duidelijk heeft/'weet' dat het een homostel betreft) C+
Neem ze mee naar ikea en ga kasten kijken. Van het 1 komt het ander.
Verder sluit ik me helemaal aam bij t antwoord van skus. (sorry, kan zn naam niet zien phone...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET vragen, want als ik het zo lees staat het voor jou al vast dat ze homo zijn.

je zoekt waarschijnlijk meer naar een bevestiging dan een antwoord op je 'vraag'' of ze wel of geen homo zijn.

laat lekker gaan, er zijn meer relaties die uitgaan waarbij 2 mannen het prima met elkaar kunnen vinden.

wat je wel kan doen is ff je eigen standpunt vergeten en zeggen dat je het prettig voor ze vind dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden. als ze er behoefte aan hebben en denken begrepen te worden door je krijg je misschien wel uitleg waarom ze goed met elkaar overweg kunnen.

een 'kruis'verhoor kan je wel schudden denk ik, dus laat de gedachte gewoon los en laat ze zijn waar ze zich prettig bij voelen. homo, hetero, bi: who cares en wat voor verschil maakt het als je er (hopelijk) geen waardeoordeel aan vast gaat hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon zeggen dat het niet verkeerd bedoelt is maar dat je het gewoon wil weten